Banner 4
Корзина пуста

Служение поколениям - Біблійний урок "Пам'ятай про Бога"

Біблійний урок "Пам'ятай про Бога"

Тема: Пам'ятай про Бога (урок для дітей 10 -13 років)

Біблійна історія: Відмова Даниїла від їжі з царського столу. (Дан. 1:1-21)

Пам’ятний вірш: Іс. 46:9 «Пам'ятайте про давнє, відвічне, бо Я Бог, і немає більш Бога, й нікого, як Я»

Істина: Бог хоче, щоб ми Його пам’ятали та підкріплювали це своїми вчинками.

Мета:

  • спонукати дітей пам'ятати Божі закони та настанови;
  • показати на прикладі Даниїла та його друзів, важливості вірності Богові та його законам, не дивлячись на складні життєві ситуації;
  • виховувати у дітей бажання дотримуватися Божих правил та почуття вірності Йому.

Хід уроку:

Стосунки

Час: 2-5 хвилин

Привітайте дітей, спитайте у дітей, як вони повели весь тиждень, які кумедні випадки з ними трапилися. Розкажіть про свій кумедний випадок на цьому тижні.

Молитва

Час: 2 хвилини

Почніть урок з молитви. Подякуйте Богу за Його Слово та настанови в молитві, попросіть благословення та натхнення на урок, попросіть Його керувати сьогоднішнім уроком. Запропонуйте дітям помолитися за тих, хто перебуває в скрутній ситуації.

Досвід

Гра «гаряча картопля»

Час: 10 хвилин

Проведіть гру «гаряча картопля».

Мета: показати необхідність уникати гріха, як «гарячої картоплі».

Обладнання:

  • «гаряча картопля» - клаптик тканини, м’яч, штучний павук чи жук та ін.;
  • будь-який програвач.

Біблійний урок взят із сайту http://pokoleniya.org.ua/

Проведення

Доки грає музика, діти передають один одному предмет. Коли закінчиться музика, дитина з «гарячою картоплею» в руках виходить з гри. Гру можна продовжувати доти, доки не залишиться один вихованець.

Обговоріть:

Що ви відчували, коли до вас потрапляла «гаряча картопля»?
Що ви робили, щоб не залишитися з картоплею в руках?
Чи є в нашому житті щось таке, чого б ми не хотіли торкатися? Чи є в нашому житті щось таке, чого нам ніколи не слід торкатися?
Як ми можемо швидко їх позбутися?
Кожен з нас може опинитись в такій ситуації, коли нам потрібно прийняти рішення або бути як всі, грішити, йти проти Божих законів, або зупинитись і обрати Бога, Його правила. Знаєте, Бог хоче щоб ми пам’ятали Його та (доводили) підкріплювали це своїми вчинками. А гарним прикладом для нас стане один юнак. Давайте ми з ним познайомимось під час нашого уроку…

Істина (вивчення біблійної історії)

Час: 25 хвилин

Разом з учнями прочитайте Даниїла 1:1-15, розділивши даний текст на декілька частин. Ваш помічник виконуватиме роль Ашпеназа. Під час читання біблійної історії, він буде коментувати деякі вірші.

Відкрийте Дан. 1:1-4 «За третього року царювання Йоякима, Юдиного царя, прийшов Навуходоносор, цар вавилонський, до Єрусалиму, та й обліг його. І дав Господь в його руку Йоякима, Юдиного царя, та частину посуду Божого дому, і він відправив їх до краю вавилонського, до дому свого бога, а посуд відправив до скарбничного дому свого бога. І сказав цар до Ашпеназа, начальника його евнухів, щоб привести з Ізраїлевих синів, і з царського, і з шляхетського роду, юнаків, що нема в них жодної вади, і вони вродливого вигляду та розумні в усякій мудрості, і здібні до знання, і розуміють науку, і щоб у них була моторність служити в царському палаці, і щоб навчати їх книг та мови халдеїв». (Зверніть увагу дітей на 1, 2 вірші. Поясність дітям, чому Бог віддав Єрусалим в руки Навуходоносора).

Входить Ашпеназ і вітається з присутніми.

Вчитель: Бачу до нас завітали гості! Ласкаво просимо на наш урок. Скажіть нам, хто ви і звідки до нас прийшли?

Ашпеназ: Я приїхав до вас із великого, давнього царства Вавилон. Мене звати Ашпеназ. Я начальник над слугами наймогутнішого царя – Навуходоносора.

Вчитель: Як нам пощастило! А ми саме читаємо вашу історію! А правда, що до вас потрапили четверо полонених єврейських хлопчиків?

Ашпеназ: Так, це правда. Цар наказав мені виховувати їх і навчати всім наукам Вавилона. Гадаю, вони повинні високо цінувати надану їм честь! Однак, прошу мене вибачити - наближається час обіду, і я повинен віддати наказ, щоб їх нагодували (посміхається). Сам цар призначив їм їжу зі свого столу!

Ашпеназ виходить.

Вчитель: ВідкриємоДан. 1:5-6.

Вчитель читає текст Дан. 1:5-6 і входить Ашпеназ. Виглядає він розгнівано та перелякано.

Вчитель: Шановний Ашпеназе! Що трапилось?

Ашпеназ: Та, ці хлопчики! Вони посміли відмовитися від царської їжі! Вони не бажають пити вино! Вони говорять, що такі вчинки неприємні їхньому Богу, вони пам’ятають про Його заповіти! Вони тепер піддані Вавилонського царства, навіщо їм потрібно пам’ятати свої старі традиції, свого Бога?! Невдячні зухвальці!

Вчитель: Шановний Ашпеназе! Я думаю, що справа не в невдячності! (до дітей) Можливо, ви зможете пояснити нашому гостю, чому хлопчики відмовилися від їжі з царського столу?

Після відповідей учнів, запропонуйте їм прочитати 1 Кор. 10:28 «Коли ж скаже вам хтось: Це ідольська жертва, не їжте тоді через того, хто сказав, та через сумління!» і дати відповіді на основі цього вірша.

Ашпеназ: (вперто) Але ж мені загрожує покарання від царя! Якщо вони будуть їсти овочі замість м’яса, пити воду замість вина, то скоро заслабнуть і захворіють! Хто тоді відповідатиме за це, я вас питаю?

Нехай діти скажуть свою точку зору (Бог благословить хлопчиків, якщо вони виконають Його закон).

Ашпеназ: Ну що ж, ризикну. Можливо, ви праві.

Ашпеназ виходить.

Біблійний урок взят із сайту http://pokoleniya.org.ua/

Вчитель: Так пройшло 10 днів. Давайте поглянемо, що змінилось за цей час.

Діти читають Дан. 1:14-20

Заходить радісно Ашпеназ.

Вчитель: Як ваші справи?

Ашпеназ: (здивовано хитає головою, посміхається) Відмінно! Не можу повірити! Даниїл та його друзі виглядаюсь найздоровішими і найсильнішими у всій групі! Цар дуже задоволений ними… Я бачу, що ви були праві: вони виконали заповіді Бога, і Він благословив їх!

Вчитель: Бог хоче щоб ми Його пам’ятали та підкріплювали це своїми вчинками.

Ашпеназ йде.

Обговорення

Час: 10 хвилин

Матеріали:

  • Біблії;
  • картки з запитаннями.

Кожен з вихованців по черзі вибирає собі картку з запитаннями.

Питання:

До якого полону потрапили Даниїл та його друзі?

  • Вавилон.

Чому Даниїл вирішив не їсти їжу й не пити вино із царського столу?

  • Тому що він пам’ятав Бога.

Що ви дізналися про Даниїла?

  • Він був вірний Богу.
  • Він був одним із полонених з Юдеї.
  • Він вирішив не погоджуватися (не опоганюватися) з тим, що йому запропонував зробити начальник.

Як, на вашу думку, почував себе Даниїл, коли його забрали в чужу країну?

  • Очевидні відповіді повинні включати широкий спектр емоцій.

Що може примусити нас забути Бога? (Вислухайте відповіді дітей.)

Як ви думаєте, що вам необхідно перестати (або ніколи не починати) робити такого, що не йде вам на користь?

  • Паління, наркотики, тощо.
  • Лайка (нецензурні слова), груба мова.
  • Неправда, непослух батькам.

Відгук

Час: 8 хвилин

Обладнання:

  • картки із ситуацією (для кожної дитини);
  • конверти (для кожної дитини);
  • аркуші паперу (для кожної дитини).

Проведення

Роздайте кожній дитині аркуші із ситуацією. Запропонуйте написати на ній свою відповідь. Нехай аркуші будуть анонімними. Коли всі закінчать, зберіть картки.

Ситуація для картки.

«Уявіть, що вам друзі запропонували піти на річку покупатися в той час, коли батьки заборонили. Ви опинились перед вибором: або бути, як всі, або зробити так, як говорить Бог (послухатись батьків). Як ви вчините?»

«В останній тиждень навчання перед літніми канікулами ваші однокласники пропонують вам піти на річку (став) замість школи. Того, хто відмовиться, будуть вважати зрадником та боягузом. Що ви оберете: авторитет у однокласників чи вірність Богу?»

Вивчення пам’ятного вірша

Час: 5 хвилин

Обладнання:

  • Чистий сміттєвий кошик, або щось, що виглядає, як кошик;
  • тенісний м'яч або туго зім'ятий папір;
  • стрічка, щоб позначити лінію кидку.

Проведення

Поділіть дітей на дві команди. Перша команда розповідатиме головний вірш табору (Рим 12:2), а друга – тематичний (Іс. 46:9). Діти підходять до лінії кидку і розповідають вірш. Якщо все сказано вірно, то можна кинути м’яч. Потім діти ідуть в кінець колони. Переможе та команда, яка зробить влучні кидки та правильно розповість золотий вірш.

Підсумок уроку

Даниїл не хотів робити гріха, тому що любив Бога і хотів виконати Його Закони. Ті, хто знають Христа і ті хто, лише знайомляться з Ним, як і Даниїл, також піддаються випробуванням. Їм теж доводиться приймати рішення не робити гріха. Щоб витримати всі випробування, потрібно лише попросити допомоги у Бога. Потрібно, перш за все, берегти своє серце, тримати його в чистоті. Давайте разом спробуємо знайти вірний шлях до чистого серця.

Подякуємо Богу за цей урок і попросимо Його допомогти нам берегти чистоту і виконувати Його настанови.

Молитва

Боже, дякуємо Тобі за цей табір, та час який ми тут проводимо, за нові знання. Допоможи нам слідкувати за собою, берегти себе в чистоті, як це робили Даниїл, Ананія, Мисаїл та Азарія. Благослови нас усіх! Амінь.