Banner 4
Корзина пуста

Служение поколениям - Біблійний урок "Народження Самуїла"

Біблійний урок "Народження Самуїла"

(урок для дітей 7-10 років)

Біблійна історія: 1 кн. Самуїла 1:1-28 (рос. Біблія 1 Царств 1:1-28)

Пам’ятний вірш: «Бо [тільки] Я знаю наміри, які маю про вас, говорить Господь, думки спокою, а не на зло, щоб дати вам будучність та надію.» (Єр.29: 11)

Біблійна істина: Я можу молитися Богу, і Він почує мене.

Мета:

  • Показати дітям, що Бог відповідає на молитви;
  • Навчити дітей довіряти Богу свої потреби;
  • Спонукати дітей молитися щоденно, чекати і приймати Його відповіді.

Хід уроку:

Відносини

Час: 10-15 хвилин

Гра «Почуй мене»

  • Роздайте бейджики.
  • Нехай кожен знайде собі партнера.

Нехай кожен напише вгорі бейджа "Бог чує". Дізнайтеся ім'я свого партнера і три факти про нього. Напишіть на бейджі ім'я вашого партнера. Потім треба буде представити партнера класу. По закінченню представлення, віддайте партнерові бейдж з його ім'ям.

Молитва

Час: 2 хвилини

Почніть урок з молитви. Запропонуйте дітям звернутися до Бога в молитві і попросити благословення на сьогоднішній урок, та віддати всі свої проблеми та потреби Йому.

Досвід

Час: 10-15 хв.

Примітка вчителю:

Емоції, відповідні цілі уроку - "Я можу молитися Богові і Він почує мене"

Позитивні: умиротворена, розуміння і надія;

Негативні: самотність, розгубленість, страх.

А зараз чуєте?

Зберіть дітей разом.

Скажіть дітям, що у вас є для них важливе повідомлення і що ви прямо зараз хочете його передати.

Скажіть: "Я можу молитися Богові і Він почує мене" так, щоб ваші губи ворушилися, а звуку голосу не було б.

Після того, як ви "вимовите" фразу, попросіть дітей повторити її.

Нехай добровольці повторюють ваші слова. Якщо ніхто з дітей не зрозумів фразу, повторіть її, але так само беззвучно.

Знову запитайте учнів, хто з них зрозумів фразу. Якщо діти знову не зрозуміли, запитайте їх чому. Коли діти скажуть, що не чують вас, повторіть фразу беззвучно знову, але тепер рухайте губами повільніше. Продовжуйте 3-4 рази, поки хтось не зрозуміє, що ви говорите.

Скажіть, що у вас є ще одне важливе повідомлення.

Цього разу оберніться до дітей спиною і тихим шепотом скажіть "ви самий кращий клас" - скажіть так тихо, щоб навіть тому хто стоїть поруч було б важко розчути вас.

Оберніться лицем до дітей і запитайте, чи зрозуміли вони вас. Повторюйте процес вимовляння цих слів обернувшись спиною до дітей, кожного разу вимовляючи її трохи голосніше, поки діти не зрозуміють, що ви говорите.

Тепер оберніться лицем до дітей і скажіть, що у вас є ще одне важливе повідомлення для них.

Цього разу вимовіть чітко, гучним голосом - "у мене для кожного з вас є гостинці" - і запитайте, хто почув ваші слова.

Супутні питання:

- як ви почували себе, коли не могли чути, що я говорю?

- чому ви не могли мене чути?

- чи бували такі ситуації у вашому житті, коли вас не чули?

- як ви думаєте, хто міг розуміти, що я говорю, кожного разу? (БОГ)

А тепер давайте дізнаємося звідки все це з’явилося, всі ці фрукти і овочі і все, що нас оточує.

Істина (вивчення біблійної історії)

1 Самуїла 1:1- 28

Час: 15 хвилин.

Примітка вчителю:

Ми усвідомлюємо, що Елкана мав двох дружин і що цей факт завжди важко пояснювати учням. Історія написана таким чином, щоб зберегти біблійну точність без заглиблення в тему, яку деякі порахують недоречною для дітей такого віку.

Необхідні матеріали:

  • Біблія;
  • паперові кульки;
  • три біблійних костюма;

Зберіть дітей навколо наочних посібників і почніть розповідь.

Щоб розповісти цю історію, знадобиться допомога. Мені потрібно троє добровольців. Виберіть трьох добровольців - один буде Анна, інший Елкана, а третій Ілій.

Кожен з них нехай одягнеться у відповідний костюм. Посадіть усіх трьох лицем до класу. Переконайтеся, що дитина, яка представляє Анну, має сильний характер і готова сприйняти ситуацію трішечки з гумором.

Чудово, у нас є три персонажі. Анна (вкажіть на Анну), Елкана (вкажіть на Елкану) і Ілій (вкажіть на Ілія).

Анна, Елкана і Ілій, чи допоможете ви нам уявити, як могла розвиватися ця історія? Наша сьогоднішня історія знаходиться в першій главі 1-ої книги Самуїла. Відкрийте ваші Біблії і стежте за історією. У ній розповідається, що Елкана і Анна були одружені, але у Анни не було дітей і тому Анна була дуже сумною. (почекайте, поки Анна зображуватиме печаль на обличчі). Розумієте, діти були дуже важливими для людей за часів Анни і тому вона дуже хотіла мати дитину. Смуток Анні додавало і те, що інша жінка постійно жартувала над Анною, тому що та не мала дітей. Напевно, відчувала вона себе приблизно як ось зараз (зробіть паузу і киньте в Анну зім'ятий в кульку аркуш паперу). Зовсім не весело, коли тобі сумно, а хтось ще на додаток і жартує над тобою. Кожного разу, коли Анна сумувала або коли її засмучували (киньте в Анну ще грудку паперу), вона молилася до Бога.

Щороку Елкана і Анна ходили в храм. (Нехай Елкана і Анна встануть і пройдуться перед класом). Коли вони приходили туди, Елкана приносив в жертву Богові тварин, Ілій у той час був священиком і він приймав це приношення. (Нехай Елкана дасть Ілію уявне приношення). Елкана давав Анні вдвічі більше, ніж будь-якій іншій людині в його сім'ї. (Нехай Елкана дасть уявні подарунки іншим дітям в класі, а потім дасть удвічі більше Анні). І незважаючи на це, Анна була сумна рік за роком, тому що у неї не було дітей. Вона завжди молилася, коли була в храмі, тому що знала, що Бог може почути її. Щороку інша жінка нагадувала їй, що Анна не має дітей (киньте в Анну ще одну паперову кульку). Анна, при цьому, не переставала молитися. Так відбувалося рік за роком. Давайте повторимо все ще раз. Анна і Елкана приходили в храм (Нехай Елкана і Анна встануть і пройдуться перед класом). Коли вони приходили туди, Елкана приносив в жертву Богові тварин, Ілій у той час був священиком і він приймав це приношення. (Нехай Елкана дасть Ілію уявне приношення). Елкана давав Анні вдвічі більше, ніж будь-якій іншій людині в його сім'ї. (Нехай Елкана дасть уявні подарунки іншим дітям в класі, а потім дасть удвічі більше Анні). І незважаючи на це, Анна була сумна рік за роком, тому що у неї не було дітей. Вона завжди молилася, коли була в храмі, тому що знала, що Бог може почути її. Щороку інша жінка сміялася над Анною і жартувала над нею (киньте в Анну ще одну паперову кульку). Одного дня, коли Анна молилася в храмі (нехай Анна почне молитися беззвучно, тільки ворушачи губами). Вона була сумною і плакала. Вона в молитві говорила Богові, що якщо Він дасть їй сина, вона присвятить його Богові і віддасть в храм, де той виросте і потім служитиме Богові усе своє життя. Ілій побачив її (нехай Ілій встане і підійде ближче до Анни). Анна була такою жалюгідною, що Ілій подумав, що вона п'яна. Він запитав у Анни, як ми читаємо в 1 Самуїла 1:14 - "доки ти будеш п'яною? витверезися від вина твого". (Нехай Ілій запитає Анну - "чому ти п'яна"?). Анна відповіла в 1 Самуїла 1:15- 17 "ні, пан мій; я - дружина, скорботна духом, вина і п’янкого напою я не пила, але виливаю душу мою перед Господом; не вважай своєї невільниці за негідницю, бо я говорила аж доти з великої своєї скорботи та з туги своєї". (Нехай Анна скаже Ілію - "я дуже сумна і молюся"). Ілій відповів їй - "йди з миром, і Бог Ізраїлів дасть тобі бажання твоє, яке ти просила у Нього". Це означало, що Бог сказав Ілію, що Він дасть відповідь на молитву Анни. Анна відповіла - "нехай невільниця твоя знайде милість в очах твоїх", що означало - "нехай я буду угодною тобі і Богові". Коли вона йшла, то вже не була сумною, вона була РАДІСНОЮ (почекайте, поки Анна зображуватиме радість і енергійно пройде перед класом) і вона пішла і їла (почекайте, поки Анна поїсть уявної їжі). Незабаром у Анни народилася дитина, це був хлопчик і вона дала йому ім'я Самуїл. На єврейській мові, якою говорила Анна, ім'я Самуїл дуже схоже на вираження "Бог почув". Анна дала йому таке ім'я, тому що знала, що Бог почув її! Після усіх цих років очікування, усіх перенесених нею кепкувань (киньте в Анну ще одну паперову кульку), усіх відвідувань храму, усіх пролитих сліз - її молитва була почута! Як тільки Самуїл підріс, Анна привела його в храм. (почекайте, поки Анна пройде перед класом, ведучи сина в храм). Після того, як Анна віддала Самуїла Господові, у неї народилося ще троє синів і дві дочки. Анна твердо засвоїла, що Бог чув її молитви.

Обговорення

Час: 10-15 хвилин.

  1. Що Анна і Елкана робили обов'язково щороку?
  2. Чи може хто-небудь з вас уявити, що він Ілій і розповісти історію так, як він бачив її?
  3. Коли ви відчуваєте бажання усе кинути, тому що думаєте, що Бог не чує вас, що вам треба зробити? Як ми можемо згадати, що Бог завжди чує нас?
  4. Чи можете ви перерахувати хороші і погані події, що траплялися в житті Анни? (керуйте класом і складіть список "хороших подій" і список "поганих подій").
  5. А якби у вас був друг, який просив би що-небудь у Бога довгий час. Уявіть, що йому, наприклад, важко подружитися з однолітками в школі. Цей друг приходить до вас і говорить, що молився Богові, але вважає, що Бог не слухає його, тому що в його стосунках в школі нічого не міняється. Що б ви відповіли своєму другу?

Відгук:

Бог чує молитви

Час: 10-12 хвилин

Необхідні матеріали: аркуш паперу і олівець, ручка, маркери або кольорова крейда для кожного учня.

Моючи більше часу зробіть з дітьми поробку (наприклад: Молитовний щоденник чи картку, або аплікацію).

  • Попросіть дітей написати на аркуші паперу мету уроку. На зворотному боці листа попросіть дітей написати своє прохання, яке у них є цього тижня, наприклад - отримати гарну оцінку в школі, порозумітися з братом або сестрою в сім'ї і тому подібне. Нехай діти скажуть один одному, в якому місці у своєму будинку (чи в школі) вони помістять цей аркуш паперу, щоб пам'ятати просити Бога про цю нужду і пам'ятати, що Бог завжди чує їх.
  • Скажіть дітям, що зараз увесь клас проведе деякий час в молитві. Нагадайте дітям, що Бог завжди чує їх, що Він любить нас і хоче, щоб ми проводили час з Ним. Запросіть дітей помолитися в тиші або вголос. Скажіть, що ви зараз почнете цей час молитвою, а через декілька хвилин помоліться на завершення цього часу. Підкажіть дітям, що вони можуть поклонятися Богові, кажучи Йому, наскільки Він великий, дякуючи Йому за все добре і хороше, що Він дав їм і потім нехай розкажуть Йому свої прохання, включаючи і ту, яку вони записали на папері.
  • Проведіть цей молитовний час.
  • Нагадайте дітям, щоб вони поклали листок з проханням там, де раніше планували.

Вивчення пам’ятного вірша

Час: 5 хвилин

На окремих аркушах паперу запишіть принаймні 5 підказок. Наприклад: «На цьому я відпочиваю, коли мої ноги втомлюються стояти» (відповідь - стілець).

Кожна підказка повинна вказувати на наступну підказку. На аркуші з останньою підказкою повинен бути записаний весь вірш з Біблії (порада - ви можете зробити стільки аркушів з Біблійним віршем, скільки очікуєте дітей на уроці, і покласти їх там, куди вказує остання підказка).

Дайте дітям аркуш з першою підказкою, але перед тим, як вони прочитають її, нехай всі разом проговорять вірш з Біблії, який вони мають вивчити.

Направляйте дітей в їхніх пошуках підказок. Спонукайте дітей робити це разом, нехай різні діти читають різні підказки. Перед тим, як вони будуть читати чергову підказку, вони повинні всі разом сказати вірш з Біблії.

Продовжуйте пошуки доти, доки не знайдете всі аркуші з Біблійним віршем!

Творчість

Молитовні журнали

Час: 15-20 хвилин

  • Нехай кожна дитина візьме лист кольорового паперу на свій смак і 2-3 листа білого паперу.
  • Допоможіть дітям акуратно зігнути кожен аркуш навпіл.
  • Скріпіть ці листи разом, щоб вийшла книжка з кольоровою обкладинкою. (Можна проробити в папері отвір і зв'язати стрічкою або нитками).
  • Нехай діти розфарбують обкладинки своїх молитовних журналів.
  • Діти можуть написати в своїх журналах, про що вони моляться і користуватися цими журналами, щоб пам'ятати, як Бог відповів на їхні молитви.

Листки «Візьми додому».

Ідеї для допомоги батькам наставляти дітей вдома протягом тижня за темою уроку.

  • Сім'ям потрібно нагадати молитися разом. Спонукайте до спільної молитви у родині:
  • перед їжею;
  • перед сном;
  • при спільних поїздках в автомобілі;
  • батьки можуть нагадати дітям помолитися, коли ті зустрічаються з проблемами у своєму житті;

Запропонуйте молитовні теми на кожен вечір:

  • неділю - про церкви, про пасторів церкви, про вчителів недільної школи;
  • понеділок - про сім'ю, єдності, конкретних проблемах сім'ї;
  • вівторок - за батьків, мудрості для них у вихованні дітей, будь-які інші потреби;
  • середа - за сусідів, за тих з живе у вашому кварталі, за тих, хто потребує Спасіння