Banner 3
Корзина пуста

Служение поколениям - Вірний Помічник

Вірний Помічник

Тема: Вірний Помічник (урок для дітей 10-13 років)

Біблійна історія: Даниїл розтлумачує сон Навуходоносора (Дан. 2:1-49)

 

Пам’ятний вірш: «Душа наша надію складає на Господа, Він наша поміч і щит наш». (Пс.33:20) (рос. Пс. 32:20)

Істина: Бог допомагає тим, хто звертається до Нього

Мета:

  • навчити дітей через молитву звертатись до Бога;
  • пояснити дітям, що наймогутніший Помічник – це Бог;
  • Спонукати дітей молитися за інших.

Хід уроку:

Стосунки

Час: 2 хвилини

Запропонуйте дітям протягом 1 хвилини привітатися з якомога більшою кількістю людей, лише за допомогою ліктів.

Молитва

Час: 2 хвилини

Почніть урок з молитви. Заохотьте дітей приходити зі своїми проблемами до Бога в молитві та молитися за потреби інших.

Досвід

Час: 10 хвилин

Проект «Неможлива конструкція»

Матеріали:

  • зубочистки;
  • пластилін.

Проведення

Розділіть дітей на команди по 3-5 чоловік. Ваша мета - дати дітям будь-яке завдання, яке неможливо виконати без допомоги вчителя.

Наприклад: дайте дітям коробку з дерев'яними зубочистками для того, щоб вони побудували з них будиночок. Завдання виглядає майже неможливим, і вони проведуть кілька хвилин, намагаючись його виконати, але вкінці будуть розчаровані. Коли якась команда ясно висловить вчителю своє розчарування, вчитель видасть їм пластилін, який набагато полегшить їх завдання. Але без пластиліну у них нічого не вийде, і вони попросять допомоги.
Обговоріть:

  1. Що ви відчували, коли намагалися побудувати будиночок з зубочисток в перший раз?
  2. Чому ви вирішили звернутися до вчителя за допомогою?
  3. Як пішла робота після того, як вчитель вам допоміг?
  4. Які в вашому житті бувають ситуації, що ви не можете вирішити своїми силами?
  5. Кого ми можемо попросити допомоги? Хто найкращий Помічник, який любить, коли ми звертаємося до Нього за допомогою?

«Сьогодні в нашій біблійної історії ми дізнаємося, що і Даниїлу належало зробити щось неможливе. Давайте поглянемо, як він впорався з неможливим завданням. Хто допоміг йому?»

Істина (вивчення біблійної історії)

Час: 20 хвилин

Матеріали:

Біблії для всіх учасників.

Дійові особи:

Даниїл - актор в одязі чиновника Вавилона.

Вчитель: Вчора ми познайомилися з Даниїлом, полоненим з Вавилону, сміливою людиною, що була вірною Богові. Що ще ви дізналися про Даниїла? (Відповіді дітей) У якій книзі Біблії записана ця історія? В якому розділі? Відкрийте його.

Даниїл і його товариші показали свою вірність Божим настановам і Бог благословив їх. Навіть грізний цар Навуходоносор був задоволений ними і часто запитував у них поради. Одного разу їх спіткала біда... Даниїл і його друзі опинилися в жахливій небезпеці! Давайте разом відкриємо Дан. 2:1-7, 12-13.
Входить Даниїл.

О, доброго ранку, Даниїле! Ви прийшли дуже вчасно! Вчора ми захоплювалися вашою сміливістю! А сьогодні ми читаємо історію про сни царя ... Але, бачу, ви засмучені. Вам загрожує небезпека?

Даниїл: Ви маєте рацію. Я тільки що дізнався, що мене і моїх друзів цар засудив до смерті. Він велів стратити всіх своїх мудреців, а також і нас.

Вчитель (до дітей): Можливо, ви порадите Даниїлові, що йому робити в цій ситуації? Може, спробувати втекти за кордон, в якусь іншу країну?(Відповіді дітей) Ви знайдете підказку в тому самому розділі, який ми зараз читаємо, в 17-18 віршах. (Молитися Богу, і попросити друзів молитися разом з ним).

Даниїл дякує за пораду й виходить.

Отже, Даниїл вирушив додому і молився з друзями. Вони були полоненими в чужій країні, серед язичників, які не співчували їм. На ранок Даниїл повинен був зустрітися з царем ... Від цієї розмови залежить доля чотирьох друзів ...

Даниїл повертається. Його обличчя радісне і урочисте.

Вчитель: Як ваші справи Даниїле? Чи отримали ви відповідь на молитву?

Даниїл (піднімає голову і каже урочисто. Зачитайте Даниїла 2:20-23 ): «Нехай буде благословенне Боже Ім'я від віку й аж до віку, бо Його мудрість та сила. І Він зміняє часи та пори року, скидає царів і настановляє царів, дає мудрість мудрим, і пізнання розумним. Він відкриває глибоке та сховане, знає те, що в темряві, а світло спочиває з Ним. Тобі, Боже батьків моїх, я дякую та славлю Тебе, що Ти дав мені мудрість та силу, а тепер відкрив мені, що я від Тебе просив, бо Ти відкрив нам справу цареву.»

Сьогодні вранці я був на прийомі у царя. Я сказав йому, що жоден чаклун, чи астролог, чи мудрець не зможе відповісти на його запитання. Але на небесах є Бог, що відкриває таємниці. І Він відкрив цареві те, що чекає на його царство в майбутньому. Потім я розповів цареві його сон.

Йому наснився величезний бовван (істукан, ідол). (Показує на різні частини тіла руками, коли про них говорить). Надалі будемо вживати більш сучасне значення «ідол». Голова цього ідола була із золота. Груди його і руки його - зі срібла, а живіт його і стегна мідні. Ноги його були залізні, а ступні - частково з заліза, а частково з глини. Потім ідол був зруйнований величезним каменем, яким був роздроблений, і перетворився на пил.

Після того, як я переказав йому його сон, я розповів і його значення. Я сказав: "Твоє царство - це голова із золота. Після тебе прийдуть інші царства - срібне, мідне і залізне. Величезний камінь означає Царство Боже, яке розтрощить усі інші царства і перебуватиме навіки". Мені вже час іти, але ви самостійно прочитайте, що ж відповів мені цар. Це записано в моїй книзі, у другому розділі, 46-48 віршах.

Вчитель дякує Даниїлові, і той іде.

Обговорення

Час: 10 хвилин

Що планував зробити цар Навуходоносор, якщо ніхто не розповість йому його сон?

  • Розрубати своїх мудреців на шматочки й зруйнувати їхні будинки;

Як відреагував Даниїл на рішення царя?

  • Попросив дати йому час;
  • Зібрав своїх друзів для молитви.

Чи прийняв Даниїл похвалу на свій рахунок за тлумачення сну царя?

  • Ні, він віддав хвалу Богові.

Що ви звичайно робите, якщо у вас є проблеми? А як Бог вчить нас вирішувати проблеми?

Щозаважає нам молитися Богу в скрутних ситуаціях?

А як ми можемо підтримати наших друзів, що опинилися в скрутній ситуації?

  • Молитвою.

Відгук

Час: 8 хвилин

Обладнання:

Біблії для всіх учнів;
картки із життєвими ситуаціями;
аркуші для всіх дітей для запису молитовних потреб;
коробка або будь-яка ємність.
Обговорити наступні ситуації:

Перший варіант:

Ви з друзями вирушили у ліс за ягодами і заблукали ... Що ви будете робити?
Ваш друг серйозно захворів і не прийшов до недільної школи. Що ви будете робити?
Весь клас зібрався їхати на екскурсію в інше місто, і ви теж дуже хочете поїхати, але у ваших батьків немає можливості за вас заплатити ... Що ви будете робити?
Другий варіант: запропонуйте дітям написати на аркуші паперу свої молитовні потреби (анонімно). Потім зберіть ці аркуші та складіть їх коробку, перемішайте. Нехай кожна дитина візьме собі по аркушу (крім власного). Попросіть дітей помолитися конкретно за ту молитовну потребу, яку вони витягли. Наприкінці ви помоліться за молитовні потреби всіх дітей.

Нехай діти вклеять у свій «Щоденник» аркуш з молитовною потребою, за яку вони молились.

Третій варіант: у групах по 3-4 чоловік попросіть в молитві Бога допомогти вам у ваших проблемах (будьте конкретні в молитвах, вони можуть бути особисті, загальнотабірні, чи всесвітні).

Вивчення пам’ятного вірша

«Душа наша надію складає на Господа, Він наша поміч і щит наш». (Пс.33:20)

Гра «Знайди наступну фразу»

Час: 5 хвилин

Обладнання:

  • 1 великий плакат, на якому написаний вірш (прикріплюється на дошку);
  • 1 комплект карток, на яких написані слова із пам'ятного вірша (кожне слово написане на окремій картці).

Проведення:
Всією групою прочитайте вірш вголос з плакату, який прикріплений на дошці.

Поясніть дітям, що їм треба знайти картку з початковою фразою або словом. (Діти по черзі беруть тільки по одній картці за один раз.) Якщо відкрита не та картка, її перевертають написом вниз і кладуть на те ж місце. (Картки можна розкласти по всій території, де буде проходити біблійний урок.)

Той, хто знайшов правильну картку, віддає її вчителю. Знайдені частини збираються по-порядку. Після додавання кожної частини всі діти читають вголос зібрану частину вірша. Повторюйте, поки не буде зібраний весь вірш.

Якщо дозволяє час (або зі старшими дітьми), повторіть гру без великого плаката.

Підсумок уроку

Бог знає всі наші проблеми та потреби ще до того, як ми про це попросили. Дуже важливо, щоб ми довіряли Богу всі свої потреби та життя і не сумнівалися в Ньому. Ми можемо своїми молитвами підтримати тих, хто опинився в скрутній ситуації. Пам’ятайте про те, що Бог допомагає тим, хто звертається до Нього.

Молитва

Боже, допоможи нам бути такими, як Даниїл, у вирішенні своїх проблем. Прости нас за те, що ми намагаємося вирішити їх, не звертаючись до Тебе за допомогою. Дай нам гарних християнських друзів, які допоможуть нам слідувати за Тобою. Нагадуй нам, що потрібно молитися і покладатися на Твоє Слово і Твою силу. В ім'я Ісуса. Амінь.